Battlefield splitst zichzelf ditmaal op te drietal losse segmenten. All-Out Warfare is simpelweg ‘ie nieuwe Battlefield’, Battlefield Portal remixt dat met eerdere nostalgie uit den serie plusteken Hazard Zone staat op zichzelf mits competitieve survivalmodus. Ie is, zoals voorheen nu uiteengezet, leuk watten Battlefield. Tegelijkertijd maakt dat den shooter zowel opvallend dun gelaagd, via vlagen zelfs ondoordacht. Des te meer wij spelen, des te schrijnender dat wordt.
‘Only te Bugglefield’
Zeker nu wij den waarschijnlijkheid hebben wegens Battlefield 2042 zonder restricties te kunnen spelen, wordt merkbaar hoeveel scheuren er te den fundering zitten. Vooral te den reguliere spelmodi van All-Out Warfare verloopt lang noch alles even vlekkeloos. Nog te veel van den uit 128 toneelspelers bestaande schietpartijen wordt opgeschud onderbrak golven van constante lagen; wrange bugs plusteken onbalans teisteren den momenten waarin ie netwerk wél stabiel blijft.
Dat selecte wapens plusteken voertuigen — hopelijk zolang — overpowered zijn, is nog totdat ginder aan toe. Maar ginder vasthouden den imperfecties helaas noch op. Hele groepen toneelspelers kunnen tegelijk vast komen te zitten te wanden. Ie ‘pingen’ plusteken spotten van vijanden voelt uitzichtloos verouderd plusteken onprecies aan. Sommige potjes opstarten noch, andere staken nooit. Teamgenoten diegene volledig mits tegenstander ingeladen wordt, jagen jij voortdurend den stuipen op ie lijf. Plusteken hovercrafts diegene wolkenkrabbers beklimmen; waarom zowel noch?
Via ene Battlefield-lancering komt vrijwel immer ene stukje imperfectie — ie hoort er ijl via — maar te ie geval van Battlefield 2042 voelt er meer zoekgeraakt. Los van voortdurende lagen plusteken bijtijdse bugs lijkt den spel op veel fronten zowel noch helemaal over. Den spel spreidt ene breedgeschouderd nipt vol schietplezier, maar er nevel ene zekere cohesie te ie geheel.
Geen voortgang
Vooral op ie gevelbreedte van voortgang komt Battlefield 2042 behoorlijk slordig overheen. Noch schattig is er in den potjes geen universeel scorebord te verkennen; den persoonlijke voortgang is te zijn geheel zoek. Spelstatistieken zijn vanuit den spel noch te te zien plusteken zowel van ene Battlelog-achtig webportaal is geen sprake. Toneelspelers mogen hoogstens terugkijken op zuurverdiende wapens plusteken watten embleempjes, maar van ene subjectief oorlogsregister is vooralsnog geen sprake. Voordat ene statistisch sterke serie mits Battlefield is dat ene opmerkelijk gemis.
Den voortgang diegene wél te volgen is, steekt pover over. Onderbrak meer plusteken huis te spelen verdienen toneelspelers geleidelijk aan wapens plusteken uitrusting. Speel jij meer of huis met select gerei, dan komen ginder meer modificaties voordat vrij. Ie is ene simpel principe, maar ie wordt ditmaal weinig efficiënt toegepast. Voordat selecte wapens dienen toneelspelers voorgerecht onderbrak ene telg nietszeggende upgrades te grinden eer zij ene nuttig verfrissend vizier vrijspelen. Van diegene afstand ziet den wortel er noch bepaald appetijtelijk uit, aldus dit ezel.
Lang noch alle wapens plusteken voertuigen maken zichzelf vuil aan dat soort praktijken, maar re intrigerend wordt ie metaspel zowel noch bepaald. Dice hoopt gamers warm te vasthouden met ene handvol aanpassingen voordat wapens plusteken voertuigen; hoogstens ene ongeïnspireerde skin wegens ie over te maken. Dat den interface ie verhaal erin bemoeilijkt — plusteken zowel dit nog lang noch vrij is van bugs — maakt ie onzekere intu helemaal over.
Specialists zijn ene probeersel speciaal
Vooral diegene desinteresse rondom den langdurige voortgang staat rechthoekig op hoe Battlefield den Specialists pusht. Eentje focus op heldenfiguren gaf Overwatch ene gigantische duwtje te den rug; via Battlefield wil ene poging daartoe nog noch helemaal plakken. Er nevel ene stukje sturing plusteken ene heleboel personaliteit.
Specialists nemen met watten unieke vaardigheden plusteken gerei den plek van traditionele schoolklassen te, maar ie gros van den soldaatfiguren is pijnlijk oninteressant, zowel qua gameplay mits overvallen. Van den luide bebaarde Rus totdat den arrogante Europeaanse vedette: den ene is ene nog saaier cliché dan den ander. Hoe willen toneelspelers warmlopen voordat nauwelijks interessante figuren, met minstens zo nietszeggende oneliners? Had dan op zijn minst watten lering getrokken uit ie collegiale Apex Legends.
Ergens voelt ie nep Battlefield 2042 uiteindelijk is begonnen mits hippe shooter met nadruk op verschillende helden, maar dat diegene plannen halverwege omgegooid zijn. Battlefield moest weliswaar weer terug zoals den fundament — ene sentiment waar zowel EA’s marketingmateriaal op inspeelde. Ie eindproduct strandt er precies tussenin. Ie geheel voelt ‘best welnu Battlefield’, maar ie komt met ene halfslachtig probeersel mits hero shooter.
Battlefield 2042 voelt nep ie uiteindelijk is begonnen mits hippe shooter met nadruk op helden, maar dat diegene plannen halverwege omgegooid zijn
Toegegeven, onderbrak Specialists vrijuit wapens plusteken gerei te geven, toestaan zij toneelspelers welnu op creatieve wijze ie strijdveld binnenkomen. Zodoende blijft ie namelijk nog enigszins dichtbij ie vertrouwde Battlefield. Te All-Out Warfare biedt dat nieuwe speldynamiek, waar ie tijdens Hazard Zone des te huis totdat zijn rechtspleging komt. Onder ie mom van spannende survival spelen den archetypen plusteken vaardigheden strakker op elkander te, maar zowel dit modus nevel vervolgens weer enige verdieping.
Hazard Zone begeeft zichzelf te risicovol terrein
Ie concept van Hazard Zone getuigt nog immer van potentie, maar vooralsnog lijkt den modus noch ie beoogde momentum te pakken. Ie overkoepelende metaspel, waarbij gerei vanaf traject gekocht moeten wordt, steekt nog immer wrang over. Den potjes an sich kúnnen vrij interessant plusteken slepend uitpakken, maar er is noch veel wegens zoals te wensen of ongezouten naartoe te werken. Toneelspelers extraheren watten gegevens uit vijandelijke omgevingen, scoren watten punten, plusteken dat is ie.
Den gigantische wervelstorm’s plusteken clusters van computergestuurde vijanden geven Hazard Zone welnu dat gevaarlijke randje, maar teveel rondjes verlopen rommelig, totdat aan ie vervelende aan toe. Met ene vaste squad vormt ie survivalcomponent nog ene grappig uitstapje voordat watten doelgericht teamspel; te jij uppie wordt ie geheid ene zooitje onordelijk.
Dat in-game stemcommunicatie nog immer noch ondersteund wordt plusteken dat den matchmaking nu nu stug verloopt, helpt den overtuigingsfactor voorts wegens zeep. Hazard Zone moeten intact snel ene stuk vlotter plusteken verleidelijker wordt, wil dit pilaar rechtop blijven staan tijdens Battlefield 2042’s levensweg.
Eentje glaasje terdege gerijpte Portal
Battlefield Portal heeft te diegene zin meer overlevingskans. Den modus laat zien dat eerdere Battlefield-glorie tenslotte overheen te zetwerk is zoals den huidige spelomgeving. Dice biedt toneelspelers ie gerei wegens zelf servers plusteken regelsets aan te maken, maar den volume van Portal is vooral hoe ie ene remaster-hub van eerdere hoogtepunten uit den serie vormt.
Nou bestaat Portal uit den content van Battlefield 2042, ene zestal slagvelden uit drietal eerdere games, met ene kolf aan bijgevoegd gerei. Elk van den originele spelmodi komt vaak met selecte restricties plusteken nuances diegene relevant zijn voordat dat specifieke eindje. Ie resultaat is ene bovenmatig stukje service te nostalgie, watten onderbeen wegens meer content smeekt. Caspian Border blijft namelijk zowel noch voordat immer wieg; kom maar onderbrak met Strike at Karkand.
Dat is echter ongezouten zowel den valkuil van Battlefield 2042: den content diegene nog komen gaat. Geheel tegenstrijdig met den transparante roadmaps van nu, lijkt Dice nog geen benul te hebben van hoe dit Battlefield overheen verloop van tijdstip moeten groeien. Of er überhaupt meer Portal-remasters te ie verschiet ligt, is bijvoorbeeld compleet onzeker.
Den onzekerste Battlefield te den afgelopen 2042 klas
Battlefield 2042 laat zichzelf flinterdun spreiden — te ene twijfelachtige staat daarbij — plusteken vanaf ginder “loeren wij welnu” hoe dat voorts moeten, zo toeschijnen Dice plusteken EA te signaleren. Zelfs den Year 1 Pass à haast veertig euro belooft onderbeen viertal nieuwe Specialists, maar spreekt noch overheen nieuwe slagvelden, wapens of spelmodi. Dat service-element zullen weliswaar ene tikkeltje verleidelijker mogen.
Dice plusteken EA serveren met dit Battlefield vooralsnog ene opeenhoping onzekerheid. Te den fundament staan ene veel interessante concepten, maar ie geheel voelt verre van over. Van den krakkemikkige interface totdat aan bizarre gaten te ie spelontwerp: op alle productieniveaus mankeert welnu watten.
Den spel kán prachtig ogen plusteken via vlagen zijn gigantische bestormingen zowel onge episch, maar diegene hoogtepunten wegen simpelweg noch op tegen den ondermaatse afwerking. Op teveel fronten schiet Battlefield 2042 mis. Werkt ie iedereen welnu ooit lekker mee, dan is ie nog maar den vraag hoelang den aanwezige content verfrissend blijft voelen. Met krap twee weken spelen heb jij alle puinhoop mogelijk welnu weer waargenomen.
Den opeenhoping is vooral dat Battlefield 2042 mits spel snel stabiliseert — ie liefst te overeenstemming met ventilatoren diegene hun kritische twijfels uiten — plusteken vanaf ginder uitbreidt. Eentje verkrijging is stap aan te raden eer Dice iets meer te veiligheidsfunctionaris heeft dan “sorry man”, terwijl zij haastig patches bijhouden.
Battlefield 2042 is verkrijgbaar op Xbox One, Xbox SeriesX plusteken S, PlayStation 4, PlayStation 5 plusteken pc (Origin, Steam plusteken Epic Games). Voordat dit review worden ene pc-exemplaar verstrekt, welke worden gespeeld op ene high-end game-pc.
New World is verre van verfrissend 22 november 2021 10:11
Den Jbl Quantum 350 weet noch te overtuigen 21 november 2021 10:11
Grand Theft Automaat: The Trilogy – The Definitive Edition is geschiedvervalsing 16 november 2021 09:11
Call of Duty: Vanguard koop jij voordat den multiplayer 13 november 2021 13:11
Unpacking pakt uitstekend uit 12 november 2021 12:11